Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 februari 2013

Jute geurzakjes

J = jute geurzakjes



Benodigd :

- katoen in jute kleur
- printje van kaartjes
- heel smal kantje
- zijdelint
- make up watje
- garen


Gereedschap:

- schaar
- strikkenmaker
- tacky glue
- plakband

Werkwijze :

Voor het verkleinen van de printjes om er kaartjes van te maken, open ik de afbeelding met paint -kopieer ik de kaartjes één voor één in excel. Wil ik ze aan beide zijden geprint hebben, plak ik er twee in excel precies naast elkaar - ik zet de print grootte op 20% en print de kaartjes uit.

  • Knip van de stof een stukje van 12x17mm
  • Plak langs de korte zijden een smal kantje
  • Knip een stukje van het make up watje van 8x8mm
  • Vouw de stof dubbel - leg weer open en lijm het stukje van het watje tegen de vouwlijn, zodanig dat er aan beide zijkanten evenveel stof overblijft
  • Doe wat tacky glue langs de randen van het watje en plak de stof dubbel
  • Zet een stukje garen vast boven het watje, draai het tweemaal om de stof - trek het draadje aan en zet vast. Hierdoor ontstaat het zakje. Laat de uiteinden van het garen eraan zitten.
  • Vouw van het printje één van de kaartjes dubbel
  • Doe de uiteinden van het garen tussen het kaartje ongeveer 1 mm van de knoop en lijm het kaartje dubbel..
  • Maak een strikje en zet dit vast op het zakje



 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten